WSTĘP
Na terenie wyspy Marvenii i jej okolic oprócz zwierząt występujących w normalnym świecie można spotkać również:
STWORZENIA PASYWNE
DOPÓKI ICH NIE UDERZYSZ NIC CI NIE ZROBIĄ
Nazwa: Murilega Opis / rycina: Murilega to efekt badań magów sprzed lat którzy próbowali Połączyć kota z człowiekiem. Stworzenie bardzo płochliwe, nie zbliża się do ludzi na więcej niż kilkadziesiąt metrów, nie jest groźny. [Księga 3 zbioru Marvenijskich stworzeń z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Mareny Opis / rycina: Mareny to niegroźne stworzenia podobne do ludzi, lecz mają więcej cech elfich, żyją w harmonii z naturą i są jej częścią, mówią innym językiem który nie został jeszcze w pełni przetłumaczony. W populacji Maren prawie nie ma osobników płci męskiej / są rzadko spotykani. Mareny zamieszkują tereny przybrzeżne wschodnich kniei. [Księga 3 zbioru Marvenijskich stworzeń z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Imp Opis / rycina: Imp to łacińska nazwa stworzenia znanego bliżej jako chochlik. Chochliki / impy najczęściej występują w dużych grupach i nie są niebezpieczne. Chochliki / impy dzielą się na kilka grup: leśne, górskie, morskie i pustynne. Chochliki / impy są małe, zwinne i umieją unosić się nad ziemią. [Księga 2 zbioru Marvenijskich stworzeń z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Dzieci Mai Opis / rycina: Dzieci Mai to małe istoty podobne do ludzi, z których pleców wyrastają motyle skrzydełka. Istoty te mają rozmiary małych ptaków (choć bardzo rzadko niektóre okazy osiągają rozmiary ludzi), a w nocy ich skrzydełka rozsypują ponoć pyłki w różnych, świecących kolorach. Dzieci Mai potrafią rozmawiać w języku Marvenii i zamieszkują głównie Krainę Wiecznie Zieloną oraz wschodnie knieje, prócz Mrocznego Lasu. [Księga 2 zbioru Marvenijskich stworzeń z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Gryf Opis / rycina: Gryf to istota o czterech łapach zaopatrzonych w szpony i wielkie skrzydła, oraz ostry dziób. Gryfy zamieszkują góry, zarówno wysokie jak i niskie. Choć nie atakują od razu, bardzo łatwo je zdenerwować. Mimo wszystko, gryfy można oswajać, ale zna się na tym tylko parę osób w całej Marvenii. [Księga 4 zbioru Marvenijskich stworzeń z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
STWORZENIA WROGIE
Nazwa: Galrag Opis / rycina: Galrag to stworzenie groźne, ale mieszka w górach i je tylko zwierzęta juczne. Niewiele osób go widziało. Jest to stworzenie rosłe, większe od człowieka i silniejsze od niego, potrafi latać. [Księga stworzeń wrogich i legendarnych z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Troll Opis / rycina: Troll to wynik eksperymentu pradawnych magów. Jest to mieszanka orka z impem. Troll to istota bardzo niebezpieczna i silniejsza nawet od samego orka. Ma około trzech metrów wzrostu. Mieszka głęboko w północnych i zachodnich górach Marvenii. [Księga stworzeń wrogich i legendarnych z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Potępiona dusza Opis / rycina: Powszechnie uważa się, iż dusze morderców, gwałcicieli i złodziei zostają po śmierci ciała potępione przez bogów. Wtedy to trafiają z powrotem do najciemniejszych zakamarków Marvenii i błąkają się tam bez końca. Potępione dusze mają mniej więcej rozmiary orków. Są bardzo niebezpieczne i szybkie. Zabić je da się tylko magią. Dusze te zamieszkują Mroczny Las. [Księga stworzeń wrogich i legendarnych z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
Nazwa: Demoniczny jaszczur Opis / rycina: Demoniczne jaszczury są ponoć eksperymentem nekromantów. Zostały zmutowane przez czarną magię. Są teraz ekstremalnie niebezpieczne i zamieszkują głównie wybrzeża oraz bagna. [Księga stworzeń wrogich i legendarnych z biblioteki akademii magii w Ravenhall'u]
|